Powered by Jasper Roberts - Blog

Kycklingsallad med dadelbalsamico

Hej och god förmiddag!
 
Nu är jag hemma med halmen igen så att säga! Ja, dygnspasset på jobbet gick bra, och så även båda mina möten! Jag lovar att berätta mer om mötet snart! Dessutom har jag precis kommit hem från affären så nu är även månadens storhandling över, och det känns riktigt skönt! Jag brukar storhandla en gång i månaden och sen blir det mest lite frukt och mjölk som behövs köpas in lite då och då under månadens gång. Hur gör ni? Storhandlar? Veckorhandlar? 
 
Ja, nu är det gjort som sagt och starx är det soffläge som gäller i några timmar - soffläge och sömn innan barnen ska hämtas hem igen. Kvällen kommer inte gå i många knop sedan vill jag lova, som jag nämnde igår har jag en tuff arbetsvecka denna veckan, så det gäller att vila när man kan. 
Innan jag hoppar i säng ska jag dock ha mig lite lunch tänkte jag. Den sista tiden har det blivit väldigt mycket sallader för min del, speciellt just till lunch. Dels är det enkelt och snabbt att slänga ihop, vilket framför allt är tacksamt när jag, som idag, bara ska göra mat till mig själv. Dels så är det ju faktsikt förbaskat gott! Speciellt om man har en riktigt god dressing!
Ja, idag vill jag tipsa er om den allra godaste balsamicon - Dadelbalsamico från Gourmetgruppen! Jag smakade den första gången hemma hos min svägerska och sedan dess är jag hooked vill jag lova! Den har blivit en stapelvara här hemma, den finns helt enkelt alltid att tillgå för jag kan inte vara utan den! Jo, den är verkligen så god! Den höjer vilken sallad som helst till helt nya höjder, som denna kycklingsalladen med knaperstekt bacon till - gudomligt gott! 
 

 Kycklingsallad med dadelbalsamico


4 portioner
  • 400 gram kycklingfilé
  • 240 gram tärnad bacon
  • 1 litet huvud isbergssallad
  • 250 gram körsbärstomater
  • 1 röd lök
  • 100 gram parmesanost
  • 4 msk dadelbalsamico
 


  1. Salta och peppra kycklingfiléerna och bryn dem i en stekpanna till de är genomstekta.
  2. Knaperstek baconet.
  3. Hacka salladen, strimla rödlöken och hyvla parmesanosten.
  4. Blanda samman salladen och ringla över balsamicon.
 
Tips!
Lägg alla komponenter i egna skålar, så får man själv "bygga" sin egen sallad efter eget tycke och smak.  
 
 

Instagram: @vardagsmatalajess  

Vardagsmat a la Jess på Facebook