Powered by Jasper Roberts - Blog

Kycklingkebab i pitabröd

Välkommen fredag!
 
Idag vaknade vi nere i Kävlinge, Skåne hemma hos min svåger, hans fru och deras två flickor. Ja, vi kom ner helskinnade igår, och vi fick både packning och hundar med oss. Exakt hur jag lyckades åstadkomma allt detta är fortfarande ett mysterie med tanke på hur stressad jag faktiskt var igår? Nåja, det gick som sagt och nu är vi här, och här ska det kalasas imorgon då vi ska fira kusinernas födelsedagar! En sak jag tyvärr inte hann med igår var dock att inhandla deras presenter, så det är prioritet nummer 1 idag faktiskt, och sen har jag lovat att jag ska hjälpa Jenny förbereda inför kalaset imorgon med.
 
Ja, alltså, jag lovar att jag ska försöka hitta lite tid att slappna av på den här semetsern också, men just nu har jag annat för mig ännu så länge. ;-)
 
Hur som, idag är det i alla fall fredag och för er som inte har semester än, så innebär det ju i alla fall början på helgen! Fredag är alltid lika uppskattat med andra ord! Vad vill man då ha på middagsbordet på fredagar? Ja, jo, ok, men något annat än tacos för en gångs skulle kanske? Variation är alltid att rekommendera.
Vill man gärna ha en taco-liknande middag, men ändå inte tacos så kanske jag kan få tipsa om hemmagjord kycklingkebab? Serverad i exempelvis pitabröd och med en massa färska goda grönsaker som tillbehör - lite som tacos, men ändå inte liksom. Det faktum att denna kebaben är världens enklaste att göra, ja, det gör ju den bara ännu mer tilltalande så klart! 
 
Ha nu en riktigt trevlig helg allesammans! 
 

Kycklingkebab i pitabröd


4 portioner
 
  • 500 gram kycklingfilé
  • 1,5 msk paprikapulver
  • 1,5 msk tomatpuré
  • salt och peppar
 
  1. Strimla kycklingfiléerna.
  2. Stek dem i olja tillsammans med paprikapulver och tomatpuré tills den är genomstekt.
  3. Krydda med salt och svartpeppar.
 
Servera kycklingkebaben exempelvis tillsammans med majs, gurka, tomater, paprika eller andra favoritgrönsaker efter smak. Det är gott att servera i pitabröd med en klick gräddfil på!
 
Tips!
Smaksätt gärna 2 dl gräddfil med ca 2 msk ajvar relish. Smaka av med salt och peppar och servera som sås till kebaben. Mums! 
 
 

Instagram: @vardagsmatalajess  

Vardagsmat a la Jess på Facebook