Powered by Jasper Roberts - Blog

Brownies med Noblesse i långpanna

Godmorgon valsöndag!!
 
Upp och hoppa, ut och rösta gott folk!! Idag är det val i Sverige - det kan väl ingen missat!? Jag lägger inga värderingar i hur man röstar, det är var och ens rätt att lägga sin röst precis där de tycker att den hör hemma, punkt. Däremot så lägger jag stort värde i ATT rösta! Jag tycker det är viktigt att lägga sin röst, oavsett var den hamnar, att vara delaktig! Så, jag hoppas att ni som inte redan förtidsröstat tar er till era vallokaler under dagen, det ska jag göra! 
 
I övrigt så tänkte jag baka idag! Från det ena till det andra liksom... ;-) Exakt vad jag ska baka idag vet jag inte, men jag är sugen på något gott till kaffet helt enkelt. Gärna något med choklad tror jag... Jag menar, kaffe och choklad? Oslagbar kombination mina vänner, oslagbar! 
Ofta får man kanske gäster under helgen som man vill bjuda på något snabbakat, eller kanske man bara får ett akut chokladsug själv (jo, det händer ju ganska ofta). Då är det ju tur att det finns snabbakade kakor som man med enkla medel kan göra väldigt festliga. Dessa kladdkakerutorna piffar man lätt till med lite extra choklad och en klick grädde, så vips har man istället en liten söndagsbakelse!
 

Brownies med Noblesse

1 långpanna
 
  • 5 msk kakao
  • 250 gram smör
  • 5 ägg
  • 5 dl socker
  • 3 dl vetemjöl
  • 3 tsk vaniljsocker
  • 1 paket Noblesse
 

  1. Smält smöret och vispa ner kakon så den löser sig.
  2. Vispa samman ägg och socker vitt och pösigt.
  3. Blanda i resten av ingredienserna och vispa till en slät smet.
  4. Häll smeten i en bakplåtspappersklädd långpanna.
  5. Grädda på 200 grader i ca 15 minuter.
  6. Låt kakan svalna något och placera sedan ut Noblessen så den smälter lätt.
 
Skär upp kakan i rutor och garnera evetuellt med en klick vispad grädde.
 
 
Tips!
Använd gärna smaksatt Nobelsse, exempelvis med Noblesse Apelsin.
 

Instagram: @vardagsmatalajess  

Vardagsmat a la Jess på Facebook



 
 


#1 - - emma:

Hur är dessa att frysa ? Funderar på att ha det till sonens dop :)

Svar: De går fint att frysa! 😊
Jessica Fransson