Powered by Jasper Roberts - Blog

Marshmallowspöken

Hej igen!
 
Hemma från jobbet nu, och även hunnit med att hämta barnen från förskolan. Det är samma visa varje gång jag kommer, de vill inte hem. De tycker aldrig att de får vara där tillräckligt länge, oavsett hur länge de är där - det är aldrig tillräckligt med tid för att leka med kompisarna. De brukar dock följa med hem utan några större protester i alla fall, men det är klart, man måste ju protestera lite. ;-)
 
Nåväl, strax tänkte jag bebo köket resten av dagen! Det ska bakas lite cakepops idag tänkte jag, och dessutom ska morgondagens Halloween-middag förberedas. Ja, och sen ska kvällens middag också laga förstås - ikväll blir det fiskgryta som min mamma ska få smaka på. Hon kommer hit ikväll och ska hälsa på oss några dagar och barnen är helt lyriska! 
 
Innan jag försvinner in i köket så tänkte jag dock tipsa om spöken inför Halloween på fredag... Ja, det blir två spöktips idag! Ni har väl inte missat de söta Marängspöken jag skrev om imorse?! Dessa spökena går betydligt snabbare att göra och är perfekta om man har väldigt ont om tid - de kräver en "ingrediens" och tar max 5 minuter att åstadkomma. 
 

Marshmallowspöken


10 spöken
 
  • 10 extra stora, amerikanska, marshmallows
  • Livsmedelpennor
 
  1. Rita ansikten på marshmallowsen med livmedelspennorna.
 
 Tips!
Vill man så kan man köpa något mindre marshmallows och sedan sätta fast dem på klubbpinnar efter man ritat ansiktena. Vips, så har man marhmallowklubbor!
 

Instagram: @vardagsmatalajess  

Vardagsmat a la Jess på Facebook