Powered by Jasper Roberts - Blog

Korvmumier

Onsdag eftermiddag redan...
 
Ikväll, om bara några timmar, får vi huset fullt med gäster! Min mamma är ju redan här och ikväll kommer även min fina vän Maria och hennes familj. Barnen längtar och jag längtar, det ska bli riktigt roligt! Jag har dock en del kvar att pyssla med innan de kommer - fikat är klart nu i alla fall, jag har bakat i en veckas tid känns som det som. Det ska ju dock bjudas på mat också, och just nu håller jag på med vuxenmaten... Ja, idag blir det vuxenmat, och separat mat till barnen faktiskt. Vad vi vuxna ska smaska på? Det får ni reda på imorgon då det dyker upp en riktigt läckert Halloween-middagsrecept här på bloggen så missa inte det!
 
Vad blir det till barnen ikväll då? Jo, barnen ska så sätta tänderna i ett gäng mumier! Jag tog precis ut dem ur ugnen och mina barn tjatar redan om när de ska få äta upp dem! Haha, de är väl för härliga! Ett väldigt enkelt sätt att sätta lite extra piff på barnens mat.
 

Korvmumier


10 mumier
 
  • 1 paket grillkorv (10-pack)
  • 1 förpackning smördeg
  • 1 svart livsmedelspenna
 
  1. Skär smördegen i långa smala strimlor.
  2. Linda smördegen runt korvarna så det ser ut som mumier. Lämna en öppning vid "huvudet" för ögon.
  3. Lägg kovarna på en ugnsplåt och kör in dem i ugnen på 200 grader i ca 10-15 minuter, tills smördegen får lite färg.
  4. Rita dit ögon med en livsmedelspenna när korvmumierna svalnat något. 
 
Servera exempelvis mumierna tillsammans med lite pommes frites och grönsaker.
 

Instagram: @vardagsmatalajess  

Vardagsmat a la Jess på Facebook