Powered by Jasper Roberts - Blog

Tacogryta

God eftermiddag freeeeedag!!
 
Wohooo! Ja, det är fredag eftermiddag och ännu en helg stundar! Underbart, och det ska bli så skönt verkligen!! Synd bara att helgerna alltid tycks vara alldeles för korta! ;-)
 
Vi hade ju fikagäster igår som sagt i form av min goda vän Maria och hennes familj, och ni som följer mig på Instagram - @vardagsmatalajess -  vet redan att de även stannade på middag! Min son hade beställt tacos, så tacos blev det! Vi satt alla samlade runt bordet ute på altanen och njöt av maten i kvällssolen. Jag är så oerhört tacksam för min fina Maria, och det är så roligt när man har vänner som hela familjen passar ihop med! Barnen är jämngamla och gubbarna? Ja, de kommer otroligt bra överens de med. Härligt!
 
På tal om tacos - här kommer ett recept på en av mina absoluta favoritgrytor! Det är en gammalt ViktVäktarrecept som jag sparat på min sen mina ViktVäktardagar, och det håller än! Jag har modererat det något lite under åren och nu är det perfekt för mig och min familjs samklökar! Detta, detta är helt enkelt ett MÅSTE att prova!! 
 

Tacogryta

 
4 portioner
 
  • 500 gram fläskytterfilé
  • 3 msk soja
  • 1 gul lök
  • 1 tsk chiliflingor
  • 400 gram passerade tomater
  • 1 påse tacokrydda
  • 1 vitlöksklyfta
  • salt och peppar
 
  1. Strimla köttet och bryn deti en gryta.
  2. Strimla löken och lägg den i grytan. Låt den steka med i någon minut.
  3. Tillsätt tomater, kryddmix, soja, chiliflingor och pressad vitlöksklyfta. Koka upp och låt puttra sakta i ca 30 minuter.
  4. Smaka av med salt och peppar.
 
Servera tillsammas med ris, en krispig sallad och en klick matlagningsyoghurt!
 
 
 
Jag önskar er alla en riktigt skön och lugn helg med mycket god mat på middagsbordet!