Powered by Jasper Roberts - Blog

Kycklingpizza med curry och bacon

Hej igen och godkväll!
 
Nu har solen gått ner, så nu kan jag komma in igen. Ja, jag vill verkligen lapa upp vartenda solstråle jag kan komma åt, och har suttit på altanen med min bok större delen av dagen! Sambon har hållt på med vårt staket i den stekande hettan hela dagen, och det går framåt - föhoppningsvis är det klart innan helgen är slut. 
 
Ikväll sa jag till min son att han fick bestämma middag, att han fick välja precis vad han ville så skulle jag fixa det. Han valde våfflor med grädde och sylt! Hahaha, ja, vad säger man? Sagt och gjort, det blev våfflor till middag! Ja, med grädde och jordgubbssylt till, och gott var det också må ni tro! 
Nu sover båda barnen gott i sina sänga, mätta och nöjda sen ett tag tillbaka och jag spenderar lite tid vid datorn innan jag tänkte återgå till min bok. Imorgon har jag en tidig morgon framför mig, och sen är det jobb som gäller hela långa dagen. Här hemma får med andra ord sambon stå för middagsmaten imorgon, och mellan staketbyggandet misstänker jag att det blir något snabbt och enkelt! Hemmagjord pizza är ju faktiskt en sådan sak som går väldigt snabbt att göra, och speciellt om man köper redan färdig deg. Bara att kavla ut och sen fylla med precis vad man vill. 
 

Kycklingpizza med curry och bacon

 
 
4-6 portioner
 
  • 1 pizzakit
  • 800 gram kycklingfilé
  • 2 paket bacon
  • ca 3-4 msk curry
  • salt och peppar
  • ca 2 dl riven ost
 
  1. Kavla ut den färdiga pizzadegen på en bakplåtspappers klädd ugnsplåt och bred ut tomatsåsen på. 
  2. Tärna kycklingen och stek gyllene. Krydda med salt, peppar och curry efter smak.
  3. Skär baconet i mindre bitar och knaperstek det. Låt rinna av på hushållspapper.
  4. Lägg kyckling och bacon på pizzadegen. Strö evetuellt över lite mer curry.
  5. Toppa med den rivna osten.
  6. Baka i ugnen på 200 grader i ca 20 minuter.
 
Servera pizzan tillsammans med en god sallad.




#1 - - Anniina:

Härliga recept! Såg länken till din blogg via Kakburken på Facebook! Mycket bra inspo!

Svar: Hej och välkommen! Tack så jättemycket, hoppas du kommer trivas här med med. :-)
Jessica Fransson