Powered by Jasper Roberts - Blog

Nötbiffar med grillad paprika

Hej! Hoppas ni har en bra helg ännu så länge?
 
Jag har spenderat min lördagmorgon, och förmiddag på jobbet men är ledig några timmar nu så jag passar på att uppdatera bloggen, och sen är det mys och bus med barnen för hela slanten!
 
Har ni kanske bestämt vad ni ska äta till middag en fin höstlördag som denna än? Om inte så tänkte jag tipsa om en enkel, men smakrik middag som inte tar så där jättelång tid att tillaga, vilket ju alltid är ett plus när man kanske hellre vill umgås än vara kedjad vid spisen.
Jag pratar om världens enklaste biffar. Biffar av den typen där man blandar ner redan färdigt smaksatt färskost och sedan är det bara att steka på dem, och sen servera. Enkelt och snabbt, men framför allt väldigt gott!
 

Nötbiffar med grillad paprika

 
4 portioner
 
  • 400 gram nötfärs
  • 1 gul lök
  • 1 ägg
  • 100 gram Philadelphia Grillad Paprika
 
  1. Riv löken fint och blanda sedan samman alla ingredienserna till en jämn smet. Smaksätt med salt och peppar.
  2. Forma 8 biffar av smeten och stek dem i smör i en stekpanna så de får fin färg.
  3. Lägg biffarna i en ugnssäker form och stek dem färdigt i ugnen på 175 grader i ca 15-20 minuter.
 
Servera tillsammans med pasta, kokt potatis eller ris och en god sallad. Det är även jättegott att hälla över en liten skvätt rödvinssås som kompletterar smaken på biffarna alldeles perfekt!
 
Ha nu en härlig lördag, och smaklig måltid!