Powered by Jasper Roberts - Blog

Chicken Fajitas

Hej igen!
 
Nu mina vänner är det strax dags för mig att styra bilen mot en kväll på jobbet. Jag kommer med andra ord äta min fredagsmiddag där, men för dem av er som ska äta hemma kommer här ett riktigt snabbtips som är vansinnigt gott!
 
Fredag som det är så äter serverar många svenska hem tacos ikväll, och det är inget fel på tacos - jag älskar tacos - men jag vill ändå, som vanligt, slå ett slag för variation! Hur gott tacos än är så är det inget fel i att variera sina tacomiddagar, eller vad säger ni?
Här kommer ett snabbtips på... Ja, mer eller mindre helt vanliga tacos egentligen, men med en annan smaksättning, och ett annat huvudprotein. Mitt taco-variationstips denna fredagen är: byt ut köttfärsen mot kycklingfilé och ersätt tacokryddan med en fajitas kryddmix istället!
 

Chicken Fajitas

 
4 portioner
 
  • 500 gram kycklingfilé
  • 1 påse Fajitas kryddmix
 
Tillbehör, exempelvis:
  • Tortillas, tacoskal eller nachos
  • Sallad
  • Tomat
  • Gurka
  • Majs
  • Riven ost
  • Creme Fraiche
  • Tacosås eller Salsa
 
  1. Strimla kycklingfiléerna och tillaga dem enligt anvisningen på kryddmix-förpackningen.
  2. Servera sedan tillsammans med valfria tillbehör.
 
 
Precis som med vilka andra tacos som helst så har man de tillbehören till som man tycker är godast! Ovan angivna tillbehör är bara förslag - vad vi brukar ha till våra tacos.
 
Tips!
En traditionell Fajita brukar serveras i tortillabröd och man kan använda kryddan såväl till kyckling som köttfärs, strimlat nötkött eller till och med räkor. Prova er fram till er egen favorit, men glöm inte att variation förnöjer!