Powered by Jasper Roberts - Blog

Mangosalsa

Godkväll allihopa!
 
Det har varit ovanligt tyst här på bloggen nu i två dagar och jag ber om ursäkt för det till dem av er som kanske saknat mig? ;-) Jag har dels jobbat hela dagen idag och igår var jag iväg hela långa dagen tillsammans med mina allra bästa vänner i denna värld. Bara jag och mina äldsta och bästa vänner från tonåren. Vi träffades nere i Karlshamn där en av dem bor, och passade på att kolla in Östersjöfestivalen liten när vi ändå var där. Det är inte ofta vi ses längre, men vi pratar deso oftare, och när vi väl ses så är allt som det alltid varit. Underbara vänner som jag vårdar ömt. 
 
Nu är jag dock hemma igen, både från min lilla girls night out och dagens jobbpass. Innan denna dagen är till ända tänkte jag att jag skulle hinna med ett litet tips till er! Ett tips på mitt absoluta favorittillbehör när det kommer till grillmat, nämligen mangosalsa - åh så gott det är!
Det finns jättegod mangosalsa att köpa i butikerna... Det är dock även väldigt lätt att göra sin egen salsa! Hacka samman lite ingredienser så är det klart att servera till grilltallriken sen. Snabbt, enkelt och helt vansinnigt gott om man, som jag, är väldigt förtjust i mango!
 

Mangosalsa

 
4 portioner
 
  • 250 gram färsk mango
  • 1/2 röd chili
  • 3 tomater
  • 1/2 rödlök
  • 1 knippe färsk koriander
 
  1. Finhacka chili, koriander och rödlök.
  2. Dela mangon och tomaterna i bitar. 
  3. Blanda samman allt och mixa lätt (så det fortfarande finns lite bitar kvar) i en matberedare eller med stavmixer.
  4. Smaka av med salt och peppar.
 
Servera tillsammans med grillmat - det passar till allt! Supergott och mitt absoluta favorittillbehör när det kommer till allt grillat.
 
Tips!
Det är inte nödvändigt att mixa salsan alls. Vill man ha allt i hela bitar så räcker det att bara blanda samman ingredienserna. Personligen tycker jag om när salsa är lite "geggig", men det är ju så klart en smaksak!