Powered by Jasper Roberts - Blog

Världens enklaste paprikasås

Tänkte att jag skulle dela med mig av världens enklaste recept på min paprikasås! Det bästa med denna såsen är att den dessutom är precis lika god som den är enkel, och vem gillar inte enkel mat med mycket smak?! För övrigt är den vansinnigt snygg på tallriken med sin härliga färg.
 
Ett fåtal ingredienser och bara några minuter på plattan, perfekt när man vill slänga ihop något väldigt snabbt!
 
Paprikasås a la Jessica
 
 
4 portioner
 
  • 2 dl matlagningsgrädde
  • 2-3 msk ajvar relish
  • 1 grönsaksbuljongtärning
  • salt
  1. Blanda samman alla indredienserna i en gryta och koka upp.
  2. Smaka av med salt
 
Så där ja! Jo, så enkelt är det faktiskt!
Givetvis kan man själv reglera styrkan på paprikasmaken beroende på vilken avjar man använder sig av. Själv brukar jag ha mild ajvar relish, för barnens skull, men vill man ha stark mat så väljer man helt enkelt en stark relish.
 
Såsen är jättegod att servera till speciellt kyckling och fisk, eller en god färsbiff! Passar dock till det mesta... 
Prova vet jag, ni kommer inte ångra er för den är väldigt len och smakrik! :-)