Powered by Jasper Roberts - Blog

Tomat- och edamamesallad

Hej igen!
 
Nu har jag lyckats ta mig ur pyjamasen och om en liten stund är det dags för fikan jag pratade om! Vi ska hem till en vän jag träffade i föräldrargruppen när min pojk var bebis, och till henne kommer även två andra mammor med deras barn som vi också träffade i gruppen. Det har blivit ett gäng barn till sen vi alla lärde känna varandra och det är alltid kul att ses!
 
Nu först, innan jag kör, så tänkte jag att ni kanske ville ha receptet på den där tomat- och edamamesalladen jag pratade om häromdagen. Har ni aldrig provat edamamebönor innan så tycker jag absolut att ni ska göra det! De är så där söta och goda, och har världens härligaste gröna färg dessutom!
Denna salladen passar faktiskt som tillbehör till det mesta i mitt tycke, så god är den!
 
Tomat- och edamamesallad
 
 
2 portioner
 
  • 200 gram edamamebönor eller sojabönor
  • ca 10 körsbärstomater
  • 1 msk olivolja
  • 1 msk torkad basilika/ett knippe hackad färsk basilika
  • Flingsalt
 
  1. Koka bönorna enligt anvisningarna på förpackningen och låt dem svalna något.
  2. Kvarta under tiden körsbärstomaterna.
  3. Blanda samman alla ingredienserna och smaka av med ganska mycket flingsalt.
 
Jag tycker att man med fördel kan låta den stå några minuter innan man serverar den så den hinner dra sig lite, men det är absolut inte nödvändigt.
 
Det enda som är kvar att göra sen? NJUT!