Powered by Jasper Roberts - Blog

Kripsig melonsallad

Hej igen!!
 
Hoppas ni haft en bra tisdag ännu så länge? Själv har jag faktiskt inte gjort så mycket i eftermiddag, mest bara lekt med barnen och tagit det lugnt. Varit en liten sväng på lekplatsen och haft det bra - en helt lagom tisdagseftermiddag.
Snart är det dags att börja tänka på middagen igen... Vad ska ni äta idag? Här blir det faktiskt korv idag, på barnens begäran (föga förvånande). Jag tänkte göra en korvgratäng med potatis och majs, och en lite annorlunda gratinering än den traditionella osten - jättegott! Ni får hålla utkik efter det receptet inom det närmaste.
 
Oavsett vad ni ska äta idag, så vill man ju alltid ha en god sallad till, eller hur?!
Min svåger och hans familj har ju som sagt precis åkt hem efter att ha varit och hälsat på oss några dagar. I lördags när de kom så ställde de sig och fixade middagen: inte alls fel att komma hem till det efter en lång dags jobb vill jag lova! De gjorde fetaostbiffar och en jättegod krispig sallad till som var jättegod och frisk. Prova den till kvällens middag vet jag!
 

Krispig melonsallad

 
  • Isbergssallad
  • Bladspenat 
  • Ruoccola
  • Galiamelon
  • Tomater
  • Gurka
  • Rädisor
  • Blandade oliver
  • salt och vitpeppar
 
  1. Skär ner allt i lagom stora bitar och blada samman i en stor skål.
  2. Smaksätt med lite salt och vitpeppar.
 
Vansinnigt enkelt, och lika vansinnigt gott! Riktigt krispig och fräsch sallad med en frisk smak av melon. Passade perfekt till de goda biffarna, men är garanterat lika gott till vilket kött som helst!
 
 
Jag hoppas ni får en riktigt god middag ikväll, och en riktigt härlig tisdagskväll!
På återseende!