Powered by Jasper Roberts - Blog

Tortillapizza med skinka, spenat och jalapeño relish

God fredagskväll!

Starten på helgen är kommen ännu en gång, och det gillar vi så klart hur mycket som helst! Eller? Jo, så klart! Helg är ju alltid fantastiskt roligt, även om jag ärligt ska erkänna att just denna helgen känns lite jobbig. Det är nämligen mina allra sista semesterdagar jag har framför mig nu... Ja, på måndag är det dags att ställa klockan igen för första gången på fem veckor, och det ser jag definitivt inte fram emot, inte det minsta.                            

Det blir dock förhoppningsvis en ganska lugn måndag då jag tagit ledigt några timmar på morgonen eftersom måndag även innebär fritidspremiär för min dotter. Ja, nu ska hon för första gången börja gå nere på skolan istället för förskolan hon gått på sedan hon var liten. Hon tycker det ska bli jättespännande så klart, och känner sig jättestolt. Så, måndag morgon ska jag vara med på några timmars inskolning på fritids innan jag tar mig an min första arbetsdag. 

Idag har vi varit i Gränna jag, sambon, barnen och min dotters bästa kompis. Vi lovade dem redan i våras att vi skulle åka till "polkagisstaden" någon gång under sommarlovet, så nu var det hög tid. De ville så klart köpa med sig vartenda polkagrissort de kunde hitta hem, haha, men någon måtta fick det ju vara. Därmed dock inte sagt att det inte följde med en hel del godisstänger och karameller hem. Ja, det är nästan så skämskudden får komma fram ändå, men å andra sidan, hur kan man låta bli när man är i polkagrisens mecka liksom? Ni som kika på mina Instagram Stories från dagen kan få er en liten kik av vår lilla polkagrisutflykt. Godishimlen. 

Här och nu blir resten av denna fredgaskvällen lugn och stillsam. Det ska så klart bli lite mat i magarna, och kanske även lite fredagsmys till en film lite senare, ja, kanske slinker det ner en polkagodis eller två till filmen också. Risken finns, haha. Först mat dock, så klart. Barnen var sugna på pizza, så ikväll blir det pizza, dock den absout snabbaste varianten på pizza det finns (ja, förutom köpepizza då förstås), nämligen tortillapizza. Idag gör vi det dessutom ännu enklare för oss genom att välja några av Santa Marias färdiga pizzaprodukter. Relishen framför allt är min personliga favorit som jag alltid toppar min tortillapizza med.                                                        

Tortillapizza är inte bara snabblagat och supergott, men det är nämligen också den perfekta pizzan när alla i familjen inte kan komma överens om vilken topping man vill ha. Ställ fram lite olika toppings och låt sedan alla runt bordet välja vad de villha, personliga pizzor är alltid roligare, och så klart godare. Personligen tycker jag om min tortillapizza som följer.

Trevlig fredagskväll till er alla nu, och önskan om en riktigt bra helg.

 

Tortillapizza med skinka, spenat och jalapeño relish

 

4 portioner

 
  1. Bred ut pizzasåsen på tortillabröden.
  2. Strimla skinka och skiva champinjoner.
  3. Lägg skinkan och champinjonerna på pizzasåsen.
  4. Toppa med riven ost.
  5. Gratinera på bakplåtspapper i ugnen på 200 grader i ca 10-15 minuter, tills osten smält och fått lite färg.
  6. Toppa med färsk spenat och jalapeño relish, efter smak.
 
Servera direkt från ugnen. 
 
 

Instagram: @vardagsmatalajess

Vardagsmat a la Jess på Facebook