Powered by Jasper Roberts - Blog

Kinder Påsar till lördagsgodis

Hej och god eftermiddag från Blekinge! 
 
Barnen och jag är på vift denna helgen! Ja, vi är nere i Blekinge på min hemort och hälsar på hos min mamma hela helgen för denna helgen är det nämligen marknadshelg i Olofström. Varje år sedan jag var liten (och säkerligen innan dess också för allt vad jag vet) så anordnas Holjemarknad i Olofström, och det är en av årets höjdpunkter för barnen verkligen. Vi kom hit redan igår, så en marknadsdag är redan avverkad, och den spenderade vi tillsammans med min kusin och hennes dotter bland alla stånden nere i byn. 
Idag har vi avverkat en lång dag där nere tillsammans med min mamma. Barnen har köpt en massa saker de är alldeles överlyckliga över! Höjdpunkten för min son var när vi hittade ett leksaksstånd som sålde spelkulor i glas! Han och hans kompisar på skolan byter kulor så det står härliga till, så han blev alldeles överlycklig när han nu hittade massor med nya kulor, och dessutom, som pricken över i, nya kulpåsar att stoppa dem i! Dottern har köpt en ny docka, och en liten batteridriven hund som hon är överförtjust i. Den är numera döpt till Lily och hon går runt med den i ett lila koppel och är stolt som en tupp över att vara hundägare. 
Kvällen avrundade vi på tivolit där de åkt karuseller utav glatta livet! Virvelvinden för barn, något tåg, och ett gigantiskt "hopptorn" i form av en rutschkana, och dessutom ett pariserhjul för barn på det. Ja, men ni hör ju själva - ett barnparadis helt enkelt! Om de är nöjda? Ja, fast ni vet hur det är... Mycket vill ha mer! Hahaha, nåja, det finns ju en dag imorgon också! 
 
Just nu sitter vi alla och väntar på maten. Barnen har beställt lördagstacos från sin mormor, så tacos it is! Sen är det så klart lördagsgodis efter det! Om de behöver lördagsgodis idag med tanke på den stora sockervadden de klämde i sig nere på marknaden? Nej, definitivt inte, men är det lördag så är det, så lördagsgodis blir det trots allt för det har jag lovat. 
Idag blir det dessutom inte vilket lördagsgodis som helst, för det blir lördagsgodis från Kinder! Mina barn älskar verkligen Kinder, och speciellt Kinderägg (som man dessutom kan göra väldigt fiffiga små dessertägg av) som de helst vill ha varje gång vi är och handlar. Så, när jag via Buzzador, helt gratis, fick chansen att prova på lite nyheter från Kinder så passade jag givetvis på att nappa på erbjudandet! Om jag hade glada barn här hemma när paketen öppnades? Minst sagt! Om den chokladälskande mamman blev lika glad? Jajjamen!
 

Kinder påsar

 
 

Jag fick hem tre olika versioner av redan kända smaker från Kinder, men dessa i små minivarianter! Perfekt till lördagsgodis för både mig, barnen och mormodern med andra ord! Som alltid hittar man ett krämigt innehåll täckt av mjölkchoklad som gillas av både stora och små. 
 
  • Kinder Bueno Mini - Små mumsbitar med kex och en härlig hasselnötsfyllning som jag verkligen bara älskar!! Detta är min absoluta favorit av de små minichokladen, hasselnötsälskare som jag är! Så ofantligt goda att äta tillsammans med en rykande het kopp kaffe. Den enda nackdelen med denna lilla godingen är väl egentligen att det är svårt att stanna vid bara en bit till kaffet... den har definitivt mersmak. 

  • Kinder Maxi Mini - Nu kommer vi till barnens absoluta favorit! Dessa små Kinder Maxi-bitar smakar exakt som kinderäggen, fast givetvis utan överraskningen inuti. Jag kan dock lova er att barnen inte klagar över bristen på leksak i chokladen, nej, de ber tvärtom mest om att få ta en bit till, och en bit till efter det. 

  • Kinder Schoko-Bons - Kinderägg i miniformat, nästan. De är små äggformade ljuvliga chokladbitar fyllda med bitar av hasselnöt. Som sagt är jag en hasselnötsälskare, så även dessa faller mig mycket i smaken vill jag lova! Även om Bueno Minisarna är snäppet godare, med sin kombination av både kex och hasselnöt. Jag tackar dock verkligen inte nej till dessa heller dock!