Powered by Jasper Roberts - Blog

Krämig korvpanna med tomat och basilika

Godmorgon tidiga onsdagsmorgon!
 
Vet ni vad? Idag fyller min allra bästa, och äldsta vän, år!  
Jag och min vän Jennie lärde känna varandra när vi gick på högstadiet, sen hon började i sjunde klass på samma skola där jag redan gick (jag är ett år äldre) och sedan dess har vi följt varandra i vått och torrt! Hon är en sån där vän, ni vet, som man alltid vet finns vid ens sida även om hon inte gör det fysiskt då vi numera tyvärr bort alldeles för långt ifrån varandra för att kunna ses regelbundet. Jag önskar innerligt att jag hade henne lite nämre, men eftersom det nu inte är så, så får man hålla kontakten via andra medel istället, och det funkar ju det med! Hon är helt enkelt den där vännen som vet precis ALLT om en, och ändå älskar mig, och jag om henne... Sådana vänner växer verkligen inte på träd så att säga.
 
Så, idag vill jag önska dig en alldeles fantastisk födelsedag Jennie, jag hoppas att du blir precis så där bortskämd som du förtjänar på din dag!
 
Idag har jag en lång, lång, lång arbetsdag framför mig men det är faktiskt den sista denna veckan. Jag är långledig ända fram till måndag sen - jag måste säga att jag verkligen äslkar mitt schema på nya jobbet! Det är guld värt! Väldigt många långpass, men däremd även desto mer långledighet emellan passen, och det är det med andra ord värt, tveklöst!
 
Nu ska vi dock pratat mat en stund tänkte jag. Hemmagjord turbomat! Ja, jag sägert turbomat för snabbtmat låter liksom inte tillräckligt snabbt... Det är nämligen så att med bara tre enkla ingredienser kan ni ha en god pastarätt på bordet inom den tid det tar för pastan att koka färdigt! Låter det för bra för att vara sant? Det ÄR sant! 
 

Krämig korvpanna med tomat och basilika


4 portioner
 
  • 500 gram grillkorv
  • 1 burk creme fraiche med smak av tomat och basilika
  • 1 rödlök
 
  1. Slanta korven, och skala och finhacka löken. 
  2. Stek korven tillsammans med löken i några minuter, tills korven fått fin färg.
  3. Rör ner creme fraichen och låt allt bli varmt.
  4. Smaka eventuellt av med salt och peppar.
 
Servera till nykot pasta, och tillsammans med en fräsch och krispig sallad på exempelvis isbergssallad, gurka och röd paprika.
 

Instagram: @vardagsmatalajess  

Vardagsmat a la Jess på Facebook

#1 - - Anonym:

Tack snälla älskade fina du! Saknar dig! Puss o kram Jennie

#2 - - Linda Lindvall:

Tack för tipset, nu vet jag vad jag sak göra till middag! Barnen älskar pasta, hoppas att denna korvpanna kan gå hem :)

Svar: Jag håller tummarna!! :-)
Jessica Fransson