Powered by Jasper Roberts - Blog

Kasslersallad

Hej mina vänner!
 
Nu är jag och barnen tillbaka hemma igen efter vår lilla mini-semster hos svågern, Andreas, och hans familj nere i Skåne! Vi har haft en fantastisk vecka tillsammans verkligen - ni som följer @vardagsmatalajess på Instagram har redan fått se glimtar av vår tid tillsammans, men för er andra kan jag berätta att vi bland annat varit i hamnen på inspelning av Sommarlov för Barnkanalen, varit på barnkalas och spendrat en dag på stranden i Barsebäck. Där emellan har barnen lekt, badat pool, hoppat studsmatta, skrattat, bråkat och busat tillsammans om vartannat. Ni vet, precis så där som det ska vara! Vi har dessutom grillat minsta chans som givits och ja, verkligen haft det riktigt bra tillsammans. 
 
I torsdags när vi kom ner stod maten på bordet och väntande på oss - Andreas hade varit i farten i köket igen! Han och jag delar matintresset och han, som jag, älskar att laborera i köket både med enkla och mer avancerade medel, att prova sig fram. Hans specialitet är dessutom thailändsk mat, sedan han bodde några år i Thailand, och han bjuder gärna och ofta på thailändska smaker på tallriken. Ni ska få smakprov på den sortens maträtt också inom kort, som vi fick avnjuta där häromdagen, men först tänkte jag delge er ett annat Andreas-påhitt som han bjöd på den där första kvällen. Enkla ingredienser, fantastiska smaker! 
 
Sommar på en tallrik, utan att behöva dra igång grillen! 
 

Kasslersallad


4 portioner
 
  • 500 gram kassler 
  • 1 påse BBQ Rub Herbs (Santa Maria)
  • 1 rödlök
  • 4 dl turkisk yoghurt
  • salt och peppar
 
  1. Blanda samman yoghurten med ruben.
  2. Tärna ner kasslern och finhacka rödlöken.
  3. Rör ner rödlök och kassler i yoghurten.
  4. Smaka av med salt och peppar.
  5. Låt stå och dra sig i kylen innan servering, minst någon timme, men gärna över natten. 
 

Serveringsförslag:
  • Kokt pasta blandad med färska örter.
  • Grönsallad
  • Halloumiost med chili (gudomligt god!)
  • Crema di balsamnico
  • Flingsalt
  • Vattenmelonskivor
 
Där mina vänner, har ni en tallrik fylld av sommarsmaker!
Passande till vilken sommarkväll, eller buffé som helst!
 
 

Instagram: @vardagsmatalajess  

Vardagsmat a la Jess på Facebook

#1 - - Jenny:

Vi saaaaaaknar Er 💕

Svar: <3 <3 <3
Jessica Fransson