Powered by Jasper Roberts - Blog

Frukt och grönt på buffébordet!

Hej igen och god eftermiddag!
 
Jag hoppas ni alla har en skön tisdag ännu så länge? Idag har jag varit iväg och ätit pannkakslunch på Pannkakshuset i Tolg med jobbet, och det var riktigt mysigt verkligen! Goda pannkakor och väldigt trevliga omgivningar helt enkelt. Ja, det var första, men inte sista gången jag åker dit! Nästa gång får jag nog ta med sambon och barnen tror jag bestämt!
 
Idag är det ju tisdag, och därmed exakt en vecka kvar till min födelsedag! Japp, nästa tisdag fyller jag år, och jag älskar att ha bjudningar hemma. Helst så mycket folk som möjligt och mycket god mat och fika. Jag har en förkärlek för att bjuda på buffé när vi har bjudningar här hemma för ja, det är helt enkelt smidigast. Alla gäster får ta det som de tycker om, och alla blir nöjda och glada när det finns lite av varje att välja på.
Kött, kyckling och olika såser är så klart ett stående inslag, och även någon form av bröd. Något man dock inte ska glömma när det vankas buffé är de färgglada inslagen! Piffa upp buffén med färgglada frukt- och salladstallrikar som placeras ut lite varstans på bordet! Det är en fröjd för ögat och det blir ett mycket mer inbjudande helhetsintryck för gästerna. Ja, och sen är det ju så klart väldigt gott dessutom! 
 

Frukt och grönt på buffén

 
  • Capresesallad - Min personliga favorit i salladsdjungeln! Färsk mozzarella som samsas med solmogna tomater och smakrik basilika.
 
 
  • Het limegurka - Enkelt, snabbt och gott för den som vill ha lite extra sting på sin tallrik. 
 
  • Krispig melonsallad - Melonen kommer igen helt enkelt, i kombination med peppriga rädisor och salta oliver blir den en samrrig komplement till vilken middag som helst.
 
  • Somrig jordgubbssallad - Jordgubbar, mozzarella och krispiga krutonger i en och samma skål. Mycket mer än så kan man knappast begära till sommaren. 
 
  • Vattenmelonsallad med myntadressing - Vattenmelon är inte bara galet gott, den är även glaet snygg ha ha på bordet med sin vacka röda färg, och inte blir den sämre i en riktigt god myntadressing!
 
Komplettera gärna med en fräsch grönsallad på sallad, gurka och limeklyftor. Dessutom är det alltid uppskattat med färsk frukt på buffébordet - varför inte lägga upp ett fat med olika meloner, jordgubbar, annans och ett härligt gäng vindruvor exempelvis! 
 
 
 

Instagram: @vardagsmatalajess