Powered by Jasper Roberts - Blog

Chipotleburgare

Hej allesammans, och godkväll!
 
Hoppas ni fått en riktigt härlig start på juli månad? Det har i alla fall vi fått!
Igår var jag och barnen en sväng uppe på Grand Samarkand där vi shoppade lite, och sprang på min gamla kollega Nicole som gjorde oss sällskap på Askelyckan för en lunch/fika. Barnen var på sitt allra "bästa" inte-lyssna-på-mamma-humör, så ja, vi har haft trevligare utflykter om jag ska vara ärlig, men vi fick shoppat det vi skulle i alla fall, och det är huvudsaken. 
Idag spenderade vi eftermiddagen hemma hos Maria där vattendjuren lekte med vatten på gräsmattan och hade så roligt att de knappt hade tid att äta trots att det bjöds på jordgubbar och glass. Vilket alltså inte vill säga lite! Själv njöt jag desto mer av de där jordgubbarna vill jag lova! 
 
Nu ikväll tände vi grillen, för tredje kvällen i rad - det gäller att passa på så länge man kan för man vet att de här ljumma sommarkvällarna (tyvärr) inte varar så länge. Så, risken att det blir grillat även imorgon är ganska överhängande, och jag tänker att vi antagligen inte är de enda som lever vid grillen just nu? Därför vill jag bidra med ännu ett litet tips för just grillen ikväll! Eller ja, tekniskt sett är det min svåger Andreas som får stå för tipset även idag med dessa smarriga och saftiga burgare han bjöd på en kväll under vår minisemester hos dem förra veckan. Massiva, smakrika och saftiga till tusen - vad mer kan man begära av en burgare?
 

Chipotleburgare


4 portioner
 
 
 
 

  1. Hacka ner timjan och fetaost.
  2. Blanda samman alla ingredienserna till en slät färssmet.
  3. Smaka av med salt och peppar.
  4. Forma 4-8 stycken hamburgare av smeten.
  5. Lägg burgarna på grillen tills de är genomstekta. 
 
Servera tillsammans med hemmagjorda hamburgerbröd och dina favorittillbehör!
 
 

Instagram: @vardagsmatalajess  

Vardagsmat a la Jess på Facebook