Powered by Jasper Roberts - Blog

Matdagbok 9 september 2014

Hej igen!
 
Skön tisdag? Hoppas det! Min har varit lite på språng idag... Först fika i stan på Espresso House tillsammans med Maria innan mitt möte och sen hämta barnen, åka och handla och laga mat. Ja, det har varit fullt upp helt enkelt. 
 
I matväg har dagen varit lite upp och ned... Eller ja, tidsmässigt i alla fall, mot vad den brukar vara, och ska jag vara ärlig så trodde jag att den hade dragit iväg rejält tack vare den där fikan, men jag blev glatt överraskad när jag nu satte mig och räknade ihop mina kcal. Ja, fikan var helt klart det största kaloriintaget under dagen, men å andra sidan har jag ätit ganska "snålt" under resten av dagen. Ja, faktum är jag ätit så pass snål mat resten av dagen att jag nu sitter här och äter en liten skål nötter med väldigt gott samvete. 
 

Tisdag, 9 september 2014 = 1563 kcal

 
 
Frukost = 120 kcal: Äggröra på 7 äggvitor
 
Mellanmål = 438 kcal: 1 bägare yoghurt med blåbär och fruktmüsli + 0,5 äppelmuffins
 
Lunch = 198 kcal: ca 3 dl Nikkalouktasoppa
 
Mellanmål = 120 kcal: 2 Wasa kanelknäcke
 
Middag = 334 kcal: 1 tacofylld crêpes + färska grönsaker
 
Kvällsmål = 354 kcal: 60 gram nötter (OLW Klassisk nötmix)
 

Instagram: @vardagsmatalajess  

Vardagsmat a la Jess på Facebook