Powered by Jasper Roberts - Blog

Matdagbok 8 september 2014

Godkväll mina fina!
 
Oj, om ni bara visste hur trött jag är nu... Mina kära små barn har varit i luven på varandra precis hela dagen, och då blir en mamma som denna alldeles slut efter ett tag... Nåja, de ligger i sina sängar nu i alla fall, nyduschade och redo för en god natts sömn.
Ikväll har sonen börjat sin Bamsegympa igen, och han tyckte det var så roligt att det äntligen startat igen. Medan han gympade loss så var jag och dottern i affären och handlade, och sen var vi på lekplatsen en sväng innan vi skulle hämta storebror igen. Hon vill så gärna gå på gympa hon också, men hon får snällt vänta till nästa år då hon är stor nog för att börja.
 
Nåja, trött är bara förnamnet idag i alla fall, så det kommer bli en ganska tidig kväll för mig idag. Innan jag avslutar min kväll en sväng framför tvn, så kommer här dagens matdagbok också! Så här har min vecka börjat! 
 

Måndag, 8 september 2014 = 1408 kcal

 
Frukost = 223 kcal: 2 dl havregrynsgröt med kanel + 1 dl minimjölk och 50 gram blåbär
 
Mellanmål = 80 kcal: 2 dl lätt filmjölk
 
Lunch = 177 kcal: ca 3 dl Nikkalouktasoppa
 
Mellanmål =  170 kcal: 1 mango med 1 dl Lindahls vaniljkvarg
 
Middag = 532 kcal: ca 2,5 dl Pasta Carbonara
 
Kvällsmål = 226 kcal: 2 skivor GyllenFullkorn med 2 skivor rökt skinka och en halv tomat
 

Instagram: @vardagsmatalajess  

Vardagsmat a la Jess på Facebook