Powered by Jasper Roberts - Blog

Banansmoothie

Godmorgon lördag!
 
Skönt med helgmorgon, hoppas ni får lite sovmorgon idag? Själv är jag uppe och ska strax ta tag i frukosten. Barnen vill ha gröt säger dem, så det blir en frukostbuffé med både gröt, kokta ägg, flingor, yoghurt, filmjölk, smörgås och knäckebröd med lite olika goda pålägg till. Ja, lite apelsin också, det är alltid gott! En frukostbuffé där det finns något för alla helt enkelt. Det är det bästa med helgfrukostarna tycker jag - man kan duka fram lite av allt, och sen sitta precis hur länge som helst.
 
Något annat som ofta finns på våra helgfrukostar är smoothies. Min barn (speciellt dottern) och jag älskar smoothies! Får jag välja vad jag vill så är favoriten, föga förvånande, blåbärssmoothie, men en annan favorit är en jätteenkel banansmoothie. Det allra bästa med just banansmoothien är att, förutom att den är väldigt god, så är den väldigt mättande! Vill man inte äta den till frukost så passar den med andra ord perfekt som mellanmål, eller varför inte göra en större kanna och äta den till både och!?
 

Banansmoothie


2 portioner
 
  • 2 dl mjölk
  • 1 stor banan
  • 1 krm kanel
  • 1 krm kardemumma
 
  1.  Mixa samman alla ingredienserna med hjälp av en stavmixer eller mixer.
  2. Häll upp i glas och servera. 
 

Instagram: @vardagsmatalajess  

Vardagsmat a la Jess på Facebook

#1 - - Johanna:

Gott!

Svar: Mycket! 😊
Jessica Fransson