Powered by Jasper Roberts - Blog

Matsedel vecka 14

Godmorgon måndag!
 
Idag är det sista mars... Ja, visst är det härligt! April imorgon, och sen är det nästan sommar ju! Som jag längtar ska ni bara veta! Är det bara jag som längtar så fruktansvärt mycket efter sommaren varje år? Lika ledsen blir jag dessutom varje år när den tar slut alldeles för snabbt... Nåja, ännu är det ett litet tag kvar tills dess...
 
Först och främst är det måndag, och ny vecka framför oss nu! Vi hoppas på många soltimmar och mycket god mat på middagsborden, eller vad säger ni? Själv har jag en ganska kort arbetsvecka framför mig, så jag har mer tid att spendera hemma i mitt eget kök istället för i mitt arbetskök. 
Idag är jag exempelvis ledig efter min jobbhelg, så idag har jag och barnen hela dagen framför oss tillsammans. Exakt vad vi ska hitta på? Nja, det vet jag inte riktigt än... Ta dagen som den kommer med andra ord. Bättre än så kan man knappast ha det en helt vanlig måndag om ni frågar mig.
 
Mat ska vi i alla fall laga, och äta... Här kommer veckans matsedelsförslag!
 

Matsedel vecka 14

 
 
  
 

 
 
Torsdag: Gulaschsoppa
 

 
 
 
 
 
Om jag ska baka just idag, det ska jag låta vara osagt, men bakas under veckan kommer det gartanterat att göras - om inte hemma så på jobbet. En god cheesecake sitter liksom aldrig fel till fikat, så om bakandan faller på, gör en cheesecake vet jag!
 
Veckans söta:
 
 
Nu hoppas jag ni får en riktigt bra vecka mina kära läsare! Vi ses och hörs i vanlig ordning under veckan - och glöm inte bort att kika in hos mig på Instagram för ännu fler bilder och uppdateringar:
 

@vardagsmatalajess