Powered by Jasper Roberts - Blog

Pasta med ost- och skinksås

Hej igen!
 
Vet ni vad jag gör nu? Jo, jag sitter i ett helt tyst hus, alldeles ensam... Eller ja, hundarna är hemma, men sambon och barnen är och hälsar på hans mormor nere i Karlskrona så jag har huset för mig själv. Vet ni vad? Det är ganska skönt faktiskt så där någon gång ibland! De kommer dock hem till ikväll igen så just nu har jag tagit upp kotletter från frysen som ligger och tinar. När de är färdigtinade så tänkte jag gratinera dem i ugnen tillsammans med god sås - kommer bli mums för lilla magen!
 
Först och främst tänkte jag dock bjuda er på lite god mat! När man han lite bråttom, eller kanske bara inte någon större lust att laga mat så är alltid pasta tacksamt! Det går snabbt som attans att tillaga och avnjuta tillsammans med en god pastasås som, trots sin korta tillagningstid, är fullkomligt sprängfylld med smaker! Just denna skinksåsen? Det är min absoluta favorit när det kommer till just pastasåser!
 

Pasta med ost- och skinksås

 

4 portioner
 
 
  • 200 gram rökt skinka
  • 1 röd paprika
  • 2,5 dl matlagningsgrädde
  • 1 paket cream cheese
  • 1 köttbuljongtärming
  • 0,5 dl gräslök
  • Salt & peppar
 

 

  1. Tärna paprikan och skinkan i små bitar. 
  2. Blanda ihop matlagningsgrädde och cream cheese i en kastrull och smula ner buljongtärningen. Låt koka upp.
  3. Lägg i paprikan och låt puttra i ca 10 minuter.
  4. Lägg i skinka och gräslök, och låt puttra samman i ytterligare 5 minuter.
  5. Smaka av med salt och peppar.
 
 
Servera såsen tillsammans med nykokt pasta.