Powered by Jasper Roberts - Blog

Äppelsmoothie med kanel

God morgon lördag!
 
Ja, eller jag tänkte närmare bestämt faktiskt säga god natt! Jag har ganska precis kommit hem från jobbet nämligen, tro det eller ej. Det behövdes akut folk på jobbet inatt, så jag fick hoppa in och jobba. Det har gått jättebra, trots det är ganska länge sedan jag jobbade natt. Förr så jobbade jag enbart natt, och även om det är ett tag sedan så sitter det liksom lite i ryggmärgen om man säger så. Det var faktiskt till och med ganska kul! Nu är jag dock ganska så trött, så jag tänkte ta och krypa ner i sängen i några timmar, men jag ville passa på att säga god morgon till er först! Så, god morgon!
 
Vet ni vad? Jag tänkte att eftersom jag bjudit på smoothies till frukost här på bloggen två lördagsmornar i rad, så varför inte en tredje lördagsmorgon också!? Varför bryta en fin tradition? Nej, just det, så, här kommer för tredje lördagen i rad ett tips på en supergod smoothie att servera till frukost eller mellanmål!

 

Äppelsmoothie med kanel

 
4 portioner
 
  • 2 bananer
  • 3 dl filmjölk
  • 2 msk pressad citron
  • 2 dl äppeljuice
  • 2 krm kanel
 
 

 
  1. Dela bananerna i mindre bitar och lägg dem i en djup tillbringare.
  2. Häll på filmjölk, pressad citron, äppeljuice och kanel.
  3. Mixa samman till en slät smoothie med hjälp av en stavmixer.
 
Häll upp i glas och servera, gärna tillsammans med en isbit eller två.
 
 
Hoppas nu att ni all får en riktigt skön lördag! Vi hörs och ses igen senare under dagen, men nu är det sängen som gäller för min del! God natt, och på återseende!




#1 - - Sandra:

Åh va god och läskande denna var, perfekt en sån här varm dag - tack för recept! :) /Sandra från Hedemora :)

Svar: Så roligt att du tyckte om den Sandra! :-)
Jessica Fransson