Powered by Jasper Roberts - Blog

Matdagbok: 27-31 Januari

Godkväll, godkväll!
 
Fredag kväll ja... Vad har ni haft för er ikväll? Fredagsmys?
Här har vi ätit Tacotårta till middag och sen satt jag och barnen och myste framför tvn och tittade på Smurfarna 2, lagom lugnt och skönt! Hoppas ni också haft en lugn och skön kväll allesammans!
 
Jag tänkte att det så här sista dagen denna månaden - för jo, det är ju redan februari imorgon (!) - kunde vara läge med en matdagboksrapport.
 
Vill ni se fler bilder än de jag lägger upp här? Kolla då in mitt Instagramkonto där jag dagligen lägger upp bilder, dels på min mat, och dels lite ströfoton från min vardag. Ni hittar mig i vanlig ordning om ni söker efter @vardagsmatalajess, kika gärna in vet jag!
 
Så här har min vecka sett ut! Det har helt klart blivit på tok för mycket fika denna veckan ser jag nu, men det är som det är. Jag får sköta mellanmålen bättre hädan efter helt enkelt. 
 
 
                                                                                                          

Måndag, 27 Januari 2014

 
Frukost:
 
Lunch: 3/4 Hamburgare på McDonald's utan tillbehör
 
Mellanmål Fika: 1 bärbakelse 
 
Mellanmål: 1 skiva filmjölkslimpa med linfrön och pumpafrön + 2 msk kantarellost
 
Middag: 0,5 dl potatisgratäng + 1 skiva kassler + 1 dl grönsallad
 
Kvällsmål: 1 skiva filmjölkslimpa med linfrön och pumpafrön + 2 msk kantarellost
 
      
 
                                                                                                          

Tisdag, 28 Januari 2014

 
Frukost: 1 dl filmjölk + 0,5 dl havrefras + 1 knäckebröd med 2 skivor edamer + 1 kokt äggvita
 
Lunch: 1 bit torsk (i block) med citron- och kaprissås
 
Mellanmål Efterrätt: ca 1,5 dl blåbärspaj + 0,5 dl vaniljsås
 
Mellanmål:
 
 
Kvällsmål: 1 skiva filmjölkslimpa med linfrön och pumpafrön + 2 msk kantarellost
 
    

 
                                                                                                          

Onsdag, 29 Januari 2014

 
Frukost: 1 ostfralla med 2 skivor edamer och 2 skivor medwurst + gurkskivor + 1 kokt äggvita
 
Lunch: ca 1,5 dl köttgryta med rotfrukter + 1 dl ugnsstekta grönsaker
 
Mellanmål: 2 dl nyponsoppa med 1 skopa vaniljglass
 
Mellanmål: 1 skiva filmjölkslimpa med linfrön och pumpafrön + 2 msk kantarellost
 
Middag:
 
Kvällsmål: 3 skivor ugnsgratinerad falukorv + ca 1,5 dl pasta + 1 msk ketchup
 
    

 
                                                                                                          

Torsdag, 30 Januari 2014

 
Frukost: 1,5 dl filmjölk med 0,5 dl havrefras + 1 knäckebröd med 1 skiva kokt skinka + 1 kokt äggvita
 
Lunch: 2 dl spenatsoppa + 1 kokt ägghalva + 1/2 källarfranska med 1/2 skiva kokt skinka
 
Mellanmål Efterrätt: ca 1,5 dl ostkaka med 0,5 dl vispad grädde + 1 msk hallonsylt
 
Mellanmål: 2 dl naturell lättyoghurt + 2 msk jordnötssmör
 
Middag: 1 dl potatismos + 2 tunna skivor stekt fläsk + ca 3 msk löksås
 
Kvällsmål: 1 skiva filmjölkslimpa med linfrön och pumpafrön + 2 msk kantarellost

    
 
                                                                                                         

Fredag, 31 Januari 2014

 
Frukost: 1,5 dl filmjölk med 0,5 dl havrefras + 1 knäckebröd med 1 skiva leverpastej + 1 kokt äggvita
 
Lunch: 1 cornflakespanerad fiskfilé + 0,5 dl dillsås + 1 dl kokta grönsaker
 
Mellanmål Efterrätt: 1 liten bit kladdkaka + 1 msk chokladsås
 
Mellanmål: ca 8 torkade aprikoser
 
Middag: 1/6 Tacotårta + 2 msk guacamole + 0,5 dl grönsaker
 
Kvällsmål: 1,5 dl cornflakes + 1 dl mjölk

   
                                                                                                         
 
Jag önskar er alla en fortsatt lugn och skön fredagskväll, och en riktigt bra helg. Vi hörs och ses här på bloggen och kanske ute på stan? På återseende mina vänner!