Powered by Jasper Roberts - Blog

Meny vecka 40

Hej och varmt välkommen måndag!
 
Idag är det änligen vecka 40, vilket innebär att jag idag börjar min nya tjänst på jobbet! Nåja, tekniskt sett börjar jag imorgon eftersom jag är ledig idag, men ändå. ;-) Ni kan tro att jag sett fram emot detta, det ska bli så roligt, och jag är minst sagt förväntasfull inför morgondagen! 
Vad är det nu för jobb då? Jo, ni förstår att från och med idag är jag officiellt köksansvarig på mitt jobb! Jag ska uteslutande jobba i köket numera, och det är jag som dels får bestämma vad det ska serveras för mat, och dels jag som får laga maten! Förutom matlagningen blir det så klart en massa bakning och efterrättstillverkning också. Jag får nu alltså jobba med mat på heltid, och jag är överlycklig! Vilken dröm mina vänner, jag är så otroligt glad! Nu har jag alltså inte bara mitt eget kök att styra och ställa i, utan även ett "eget" kök på jobbet. Så roligt verkligen!
 
God och hälsosam mat kan man ju helt enkelt aldrig få nog av, eller är det inte så!? På tal om just sådan: här kommer veckans matsedelsförslag. Hoppas ni hittar något som faller er i smaken.
 

Matsedel vecka 40

 
 
 
 
Onsdag: Ugnsomelett
 
 
Torsdag: Räkpaj
 
 
Fredag: Kycklingfajitas 
 
 
 
 
 
Vi får ju inte glömma bort veckans lilla sötning också, eller vad säger ni? Baka är ju som alltid väldigt roligt, och här har ni en perfekt långpannekaka man slänger ihop på ett litet kick! Går dessutom utmärkt att frysa in och ha tills hands när man får fikagäster!  
 
Veckans söta
 
Jag hoppas att ni kan hitta lite som faller er i smaken i denna veckans matsedel, och glöm inte att kika in mina gamla matsedlar - jag har ju en hel matsedelskategori full med förslag! Kika in och låt er inspireras!
 
Ha nu en riktigt bra vecka, både på middagsbordet och i övrigt!
#1 - - Jennie:

Helt underbart vännen! STORT GRATTIS!
Önskar jag kunde bakat en blåbärs paj och kommit över och fikat med dig. Men tanken får räknas!
Du är helt fantastisk som gjort detta möjligt för dig och du är så duktig som fortsätter så positivt och inspirerande!

Helt Underbart!

Svar: Tack snälla söta vännen! <3 Vi får ta den där pajen en annan dag! Kramar i massor och tack så innerligt för dina uppmuntrande ord!
Jessica Fransson