Powered by Jasper Roberts - Blog

Kesoröra med äpple

God eftermiddag!
 
Vilken härlig fredag vi ha idag, i alla fall här i Växjö-trakten! Solen strålar och det är varmt och skönt! Jag jobbade dessutom en riktig kort dag idag så jag slutade redan innan lunch! Kan knappast bli bättre när det dessutom är fredag! Eller?
Ikväll tänker jag bjuda familjen på en kycklinggratäng med fetaost som är supergod verkligen! Egentligen ville jag grilla, men upptäckte att gasoltuben var slut, så den måste lämnas in till påfyllning, så det får bli grillat imorgon istället. Det går ju precis lika bra det, speciellt eftersom det ska bli sommarväder hela helgen vad jag hört!
 
Jag och barnen ska snart sätta oss i bilen och styra bilen mot sambons jobb och hämta upp honom. Sen ska vi ta oss en liten familjefika i stan - min son har bestämt att det ska vara glassfika och inga kakor. ;-)  Sen blir det ett litet besök hos min svärfar också minsann. Lagom fredag, helt klart!
 
Innan vi beger oss tänkte jag ge er ett litet, enkelt, men väldigt gott tips på kesoröra som passar väldigt bra till exempelvis en kotlett eller annan köttbit. Jättebra att servera på grilltallriken istället för en sås exempelvis. Mindre kalorier, men minst lika gott! Testa vet jag!
 

Kesoröra med äpple

 
4 portioner
 
  • 2 dl naturell keso
  • 2 små röda äpplen
  • 4 salladslökar
  • 2 msk hackad persilja
  • salt och peppar
 
  1. Tärna äpplena i småbitar och hacka salladslöken.
  2. Blanda samman alla ingredienser och smaka av med salt och peppar.
 
 
Enklare kan det knappast bli va?
 
Jag hade röran till en kotlett och lite ugnsrostade grönsaker nu sist. 
 
Givetvis kan man smaksätta keson med precis vad man vill, variationsmöjligheterna är som vanligt oändliga. Det är bara fantasin och evetuellt smaklökarna som sätter gränserna!
 
Mindre kalorier och lite extra protein i maten? Ersätt såsen på grilltallriken med en god och sommarfräsch kesoröra.