Powered by Jasper Roberts - Blog

Matsedel vecka 1

Godmorgon!
 
Ja, gott folk... Dagen innan nyårsafton nu och snart har vi ett nytt åt framför oss! Jag tycker fortfarande att det känns som om det var sommar härom veckan ungefär och undrar lite försynt vad som hände med hösten egentligen? Är det bara jag som inte riktigt hänger med?
Nåja, vi har ju faktiskt en vardag kvar av detta året innan vi tar oss an 2014. Det är ju dessutom en måndag, så här kommer nu årets allra sista matsedelsförslag. Så klart komplett med nyårsmeny inför nyårsafton imorgon! 
 

Matsedel vecka 1

 
 
Tisdag: NYÅRSAFTON
    
Efterrätt: Lingonmousse
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu har vi ju redan en liten goding som efterätt på nyårsmenyn, men det finns kanske dem av er där ute som vill baka lite i veckan i alla fall? I så fall vill jag verkligen rekomendera att ni testar Nutellakakorna! Har ni inte redan provbakat dem? Ja, då är det minst sagt hög tid nu - inled det nya året med en riktigt munvattnande småkaka vet jag!
 
Veckans söta: Nutellakakor
 
Jag hoppas att ni får en riktigt bra måndagskväll mina vänner, och så klart en ännu bättre nyårsafton imorgon! Ta det lugnt och ta hand om er där ute! Kramar till er alla.