Powered by Jasper Roberts - Blog

Julbordets fikabuffé

Godmorgon min vänner!
 
Är ni uppe ännu? Idag är det dan före dopparedagen, och ni kan tro att barnen längtar efter julafton imorgon!
 
På julbordet finns ju inte bara en massa god mat, utan även en massa god fika, eller hur? I alla fall är så fallet på vårt julbord, och jag står mer än gärna för att hjälpa till med bakningen. Har ni tidigare missat mina Adventstips-bakverk så kommer här en liten påmminnelse - med dessa sex godingarna på fikabordet behövs inget annat mer än kaffet och glöggen till! 
 
Så tänd några ljus och mys med familjen idag - baka tillsammans vet jag! 
 

Julbordets fikabuffé

 
 
 
  
 
  
 
 
 
Julgodis är inget jag brukar göra faktiskt, men jag gör alltid ett undantag för dess små godingar - nougatrutor. Ska jag bara ha ett enda godis vid jul, så är det detta! Receptet kommer från min älskade mormor från början, och jag lovar att det är värt att lägga till sin samling! 
 
 
Glöm inte inte att ha roligt och mysigt tillsammans med familj och vänner - släpp julstressen och ta dagen som den kommer. Jag önskar er en riktigt god jul mina fina bloggläsare! Kramar till er alla. 
 
#1 - - Sara på Vardag.nu:

Så mycket gott! Massa kakor brukar vi inte ha på julafton... Det blir på juldagen - då blir det knytis med släkten :)

God jul!

Svar: God Jul Sara, hoppas den blir riktigt bra! :-)
Jessica Fransson