Powered by Jasper Roberts - Blog

Meny vecka 17

Hej där ute mina vänner!
 
Ny vecka igen! Det känns som jag skriver det väldigt ofta? Jag tycker veckorna går så himla snabbt nu verkligen, och tur är väl det för desto snabbare kommer sommaren. Min älskade sommar!
Måndag innebär ju i vanlig ordning veckomatsedel, och så även idag med andra ord. Förra veckan blev inte alls som jag tänkt mig, och min middagsplanering fick nästan helt frångås. Det blev jobb på tider jag inte hade räknat med, och jag har varit så trött veckan som gått verkligen. Oavsett måste man ju dock ha mat i magen, och det har vi givetvis fått, även om det inte alltid blev som jag hade planerat.
 
Så här har det i alla fall sett ut vid mitt middagsbord veckan som gått.
 

Matsedel vecka 17

 
 
 
 
Torsdag: Varma mackor
 
 
Lördag: Svärfars köttgryta
 
 
 

Även om inte maten har blivit riktigt som planerad denna veckan, så har baket blivit det dock. Jag har bakat massor denna veckan verkligen, nästan varje dag faktiskt. Jag har nämligen styrt och ställt i köket på jobbet hela veckan som gick, och där ska det inte bara lagas mat utan även bakas fika varje dag. Inte mig alls emot som verkligen tycker det är jättekul att både laga mat och baka.
I onsdags slänge jag ihop en supergod päronkaka som blev mycket uppskattad av alla, däribland mig själv. Jag smakade en liten bit till kaffet jag med så klart. På jobbet måste det alltid vara sockerfritt, så jag kan smaka med gott samvete som tur väl är. :-)
 
Veckans sockerfria söta
 
Hittar ni inget här som faller er i smaken? Glöm inte bort att det finns gamla menyer att söka inspiration bland! :-)
 
Denna veckan har inte riktigt börjat som jag planerade heller, det är lite mycket på jobbet så det blir en massa extra för mig. Jag klagar dock inte då jag tycker det är kul att jobba, men middagsplaneringarna faller ju lite. Vi får se hur det blir helt enkelt. :-) Vad som är planerat för veckan i dagsläget är i alla fall bland annat caesarsallad, rödspätta med räkröra, kycklingfilépaket och kallskuren kassler med min goda hemmagjorda potatissallad.
Jag kommer dessutom lägga upp recept på sockerfria mellanmål-bars som jag brukar baka, med smak av kanel och plommon är de försvinnande goda verkligen!
 
Som vanligt, mycket att se fram emot med andra ord!
Hoppas ni får en riktigt bra vecka!
 
 
#1 - - Victorias provkök:

Låter dom en god vecka:)
Ha en fin dag
Kram från Victoria på www.victoriasprovkök.se